ASR a zachowanie się sprzęgła.
Zwiń
X
-
ASR a zachowanie się sprzęgła.
Witam. Posiadam Octavię 2.0 (+LPG) z 2001r. Mam pytanie odnośnie pracy sprzęgła względem działania ASR. Ostatnio podczas niższych temperatur zauważyłem, że przy nieco mocniejszym przyspieszaniu samochód "nie idzie". Po wciśnięciu pedału gazu obroty bardzo wolno pną się w górę, dopiero po kilku sekundach następuje sprawne przyspieszenie. Auto zachowuje się podobnie, jak przy ślizganiu się sprzęgła. W okresie letnim natomiast wszystko było w porządku, Octavka zbierała się ładnie; nie miała oporów nawet przy zaczepionym kempingu.
Stąd moje pytanie: czy to ASR rzeczywiście ogranicza moment obrotowy, czy jednak sprzęgło nadaje się do wymiany. Może któryś z forumowiczów spotkał się z takim zachowaniem auta. Pozdrawiam.
-
-
Działanie ASR jest zupełnie inne od objawów ślizgania sprzęgła.
ASR zapobiega poślizgowi kół podczas przyspieszania (ustala moment, obniżą obroty).
Slizgające sprzęgło nie przekazuje momentu obrotowego- obroty silnika rosną ,a autko powiedzmy nie wyrabia się z przyspieszaniem.
Na działanie asr ma wpływ raczej śliska nawierzcnia niż niska temperatura.
Komentarz
-
-
Re: ASR a zachowanie się sprzęgła.
Zamieszczone przez iamtheoneWitam. Posiadam Octavię 2.0 (+LPG) z 2001r. Mam pytanie odnośnie pracy sprzęgła względem działania ASR. Ostatnio podczas niższych temperatur zauważyłem, że przy nieco mocniejszym przyspieszaniu samochód "nie idzie". Po wciśnięciu pedału gazu obroty bardzo wolno pną się w górę, dopiero po kilku sekundach następuje sprawne przyspieszenie. Auto zachowuje się podobnie, jak przy ślizganiu się sprzęgła. W okresie letnim natomiast wszystko było w porządku, Octavka zbierała się ładnie; nie miała oporów nawet przy zaczepionym kempingu.
Stąd moje pytanie: czy to ASR rzeczywiście ogranicza moment obrotowy, czy jednak sprzęgło nadaje się do wymiany. Może któryś z forumowiczów spotkał się z takim zachowaniem auta. Pozdrawiam.
[ Dodano: Czw 13 Gru, 12 11:54 ]
Zamieszczone przez robekcoolNa działanie asr ma wpływ raczej śliska nawierzcnia niż niska temperatura.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Northeusz, bo masz 150 kucy pod machą to nie da się wystartować pręznie bez migania kontrolki ASR z pod świateł w mieście jak troszkę popada :twisted:
Zimą tylko słychać jak silnik jest ograniczany i zmniejsza moment, łagodnie tak, latem jak chce tak zrobić to "rąbie" całym samochodem :szeroki_usmiechJK AUDIO
DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce
Komentarz
-
-
Przy ślizgającym się sprzęgle, to raczej odwrotnie to działa niż napisałeś, Czyli na przykład samochód jedzie 20km/h 1200 obr/min, dajesz go garach samochód przyśpiesza jak ślimak, a Ty masz już 6tyś obr/min.
Jeżeli to faktycznie ASR, to powinna migać taka kontrolka kontrolka ASRKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni słychać działanie ASR-u (zgrzytanie), ale właśnie nie widać działania kontrolki. Po sprawdzeniu na komputerze, nie wykazało problemów ABS/ASR.
A co do mułowatego przyspieszania, to szczerze mówiąc nie wiem od czego może być. Na trasie Skoda śmiga na 5-tym biegu aż miło. Dziwne zachowanie tylko właśnie przy przyspieszaniu. Będę monitorował na bieżąco, choć wydaje mi się, że są to początki zużycia sprzęgła. Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iamtheonePrzy ruszaniu na śliskiej nawierzchni słychać działanie ASR-u (zgrzytanie), ale właśnie nie widać działania kontrolki.
[ Dodano: Pią 14 Gru, 12 13:03 ]
Zamieszczone przez iamtheoneczy to ASR rzeczywiście ogranicza moment obrotowy
W skrajnym przypadku moze wyglądać to tak, że trzymasz pedał gazu w podłodze, a auto nie przyspiesza tylko powolutku wygrzebuje się z np. śniegu czy błota pośniegowego. W momencie kiedy koła złapią przyczepność auto momentalnie nabiera obrotów i wystrzeliwuje do przodu.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Wydaje mi się, że Twój problem tkwi w Twojej głowie( jesteś przewrażliwiony) :diabelski_usmiech
Tankuj gaz i do przodu.
ASR nie zgrzyta, bo niby co ma zgrzytać skoro wykorzystywane są hamulce, albo redukuje dawkę paliwa jaka dostaje się do komory spalania.
Wyjedź na jakąś główną drogę, gdzie jest czarny asfalt, i wtedy zobacz, jak to będzie wyglądało.
Na tej chlapie moje 1.6 zrywa przyczepność nawet na 2 przy 3tyś/obr, to już nie mówiąc o 2.0Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Big...W skrajnym przypadku moze wyglądać to tak, że trzymasz pedał gazu w podłodze, a auto nie przyspiesza tylko powolutku wygrzebuje się z np. śniegu czy błota pośniegowego. W momencie kiedy koła złapią przyczepność auto momentalnie nabiera obrotów i wystrzeliwuje do przodu.Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Dziś specjalnie sprawdziłem jak to jest dokładnie z ASRem a zmniejszaniem przes silnik obrotów. Otóż ruszając pod lekką górkę na oblodzonej nawierzchni gdy dodawałem gazu silnik nie zmniejszał obrotów, obrotomierz szedł do góry w miarę jak naciskałem na pedał przyspieszenia. ( może i lekko wolniej - tego nie wykluczam, choć nie zauważyłem) Kontrolka ASRu dała o sobie znać, koła były przyblokowywane - było to odczuwalne.
Komentarz
-
Komentarz